Brands

A

“Adidas er et tysk firma, der producerer sportsudstyr og diverse ting indenfor sportsmode, særligt kendt for at lave fodtøj, men også bl.a. trøjer og shorts. Adidas er en del af Adidas Group, som også ejer Reebok. Adidas blev i sin tid startet af to brødre, Adolf og Rudolph Dassler, men de blev uvenner, og den ene startede derfor Puma med fokus på modetøj. Forholdet mellem de to firmaer er dog blevet bedre gennem tiden.
Logoet skal forstille et bjerg, som skal betyde at man kan overkomme alt.
Det er vigtgt at man er godt tilpas og i sit rette, når man udøver sport. Uanset om du er på ski, bestiger bjerge eller sejler på floden, kan Adidas klarer de udfordringer du møder på din vej. Med et kalrt udsyn, bliver din præstation meget bedre. “

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation.
De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før.
Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.

Blac er et nyskabende brand, som helt revolutionært er designet ud af carbon, forstærket af titanium.
Blac’s begyndelse starter med designer Claus Bellinger og hans fascination af McLaren’s carbon-komposit MP4-1 karosseri, som rockede Formula 1’s verden, ved Silverstone i 1981.
Det tog år at udvikle Blac og det var et ægte pionermaraton. Carbon er aldrig før blevet brugt i produktionen af brillestel. Blac bliver håndlavet i Danmark, hvor et specialiseret produktionsteam har til huse i Bellinger House i Risskov.
Alle stel er håndlavet til hver enkel individuelle kunde, med hængsler, skruer og næsepuder skræddersyet for Blac stellene.

orangeBOSS Orange Eyewear fanger den moderne og alsidige ånd. Solbrillerne og brillestel præsenterer trendy og friske figurer, der formidler en let indstilling. Byens kollektive stil er sammenhængende med mærkeets moderne udseende, der tiltrækker urbane og dynamiske mænd og kvinder.

E

niEmporio Armani er skabt i begyndelsen af 80’erne af Giorgio Armani. Dette mærke er designet til trendy kunder, der elsker Armanis DNA. Armanis kerneelementer er gennemgående i en moderne stil med et nyt frisk pust, med innovative og farverige designs, der er kendetegnet ved moderne linjer, former og materialer.

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.
FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.
”Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.”

G

“Giorgio Armani blev startet i 1975 af den italienske designer Giorgio Armani og hans kompagnon Sergio Galeotti.

Giorgio Armani mærket har en uforlignelig og tidløs stilstilstand. Armanis vision om kreativ design handler ikke kun om at dreje hoveder, men om at give et varigt indtryk. Rene linjer, indre elegance og omhu for detaljer er de elementære begreber, der ligger til grund for alle Giorgio Armanis ikoniske design samt deres briller.”

H

“Hello Kitty blev designet i 1976 af Shimizu Yuuko fra Japan. Hello Kitty er en stor succes, og Hello Kitty-mærket støder man på overalt. Umiddelbart ligner Hello Kitty figuren en kat, men det er det ikke, det er en pige, en evig 3. klasse studerende, der bor uden for London, hendes fødselsdag er d. 1. november.

Hello Kitty hører til under firmaet ’Sanrio’ sammen med andre tegneseriefigurer.

I dag er Hello Kitty blevet et populært brand, hvor motivet pryder alt fra tøj og make-up til mobiltelefoner. Produktet er primært populært hos piger.

Der er to Sanrio forlystelsesparker baseret på Hello Kitty, Harmonyland i Hiji-machi, på øen Kyushu i Japan og Sanrio Puroland, Tama New Town i Tokyo, Japan.”

“BOSS Eyewear er det yderste udtryk for elegant æstetik og innovativt design.
Nye kombinationer af højteknologiske materialer og uddybende detaljer understreger den sofistikerede karakter af hver kollektion. Mænds sortiment kombinerer smart, med høj kvalitet og en funktionalitet der sikrer en behagelig pasform. Sortimentet for kvinder præsenterer subtile feminine former og raffinerede farver, der afspejler en uberørt elegance.”

I

I-Spax er et subbrand til Imago.

ogoerIMAGO er latin og betyder; form, ide, fantasi, silhuet, vision, billede. Fortællingen starter i 1990, hvor Rainer Laepple overtager agenturet på Imago efter Alfred Gassner. Han åbner sin forretning i en kælder i München-Ramersdorf.
Samarbejde med OGI, Minneapolis begynder i 2001-2002, kontoret er flyttet ud af kælderen og ind i en 880kvm stor nedlagt landejendom 30 km syd for München og IMAGO distribuerer nu kollektionerne i Europa, Australien og Afrika.
I 2016 trådte IMAGO ind på det spanske og det danske marked med stor succes.

M

“MAX & Co. er et detail-projekt fra Max Mara Fashion Group, der henvender sig til unge, modebevidste kvinder, der er ivrige efter at opbygge en unik og personlig stil bestående af tøj, tilbehør og ideer, der kan blandes og matches uden begrænsninger, hvilket skaber tværgående, hidtil uset modesprog og koder.

MAX & Co. Solbriller og briller, er et væsentligt stilkomplement, der er karakteriseret ved fejlfri og sofistikeret design, up-to-date former, originale farver og avantgarde materialer.

En absolut “”must-have”” til ægte fashionistas.”

“Max Mara udtrykker kvindelighed og ægte tidløs elegance: Max Mara er kendetegnet ved materialer af høj kvalitet, moderne design og skræddersyet stil.

I Max Mara-produkterne finder vi modernitet og tradition blandet sammen, samt elegance og enkelhed. Den første Max Mara brillestel kollektion blev lanceret i 1998 med det formål at vise billededet af elegance og raffinement, der er inspireret af de andre linjer og tilbehør fra mærket Max Mara.

Max Mara er et mærke, der retter sig mod den moderne kvinde i alderen mellem 30 og 50 år, som er økonomisk uafhængig og søger en elegant og sofistikeret briller, der er karakteriseret ved klassiske detaljer, der ikke er prægtige. Produkterne sælges over hele verden, især på markederne i Europa og Fjernøsten.”

N

“nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer.

Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine.
I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner.
I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale – transparent polyamid – som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder.
I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five – vejer mindre end 5 gram.
Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.”

O

OPO Kid fokuserer på de mindre børn. Målgruppen er; småbørn til 8 år – afhængig af størrelse. Stellene er trendy og med fokus på pasform og komfort.

P

Prego solbriller er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille.
Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas.
Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med “stop- hængsel”, så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.

R

“Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som ‘Anti-Glare’, havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig. “

“Rodenstock har været ‘synets pioner siden 1877’.
Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.
Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet. “

S

“Seventh Street brillestel designet specielt til børn og unge. Stellene er på forkant med mode og stil.
De stilfulde Seventh Street-briller er den perfekte tilføjelse til din daglige garderobe. Uanset om du har brug for briller til arbejde og leg, vil du være glad for et par Seventh Street!
Sjove farver, der spænder fra dybe lilla nuancer til lyse elektriske blå, gør at et par Seventh Street-briller skiller sig ud fra mængden. “

“Silhuet – Ikonisk Briller lavet i Østrig – Siden 1964.
Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouettebriller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.
I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien – med håndværk og vægt på manuelt arbejde – det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.”

Sky Eyewear er et dansk brand, som er designet af danske designere i Danmark. Sky Eyewear har to linjer i deres portfolio: SkyVintage og SkyLight.
SkyVintage er skabt med inspiration fra 70’ernes brillemode og tilført nutidig elegance ved kritisk materialevalg og nøje udvælgelse af farvekombinationer. Kollektionen omfatter moderigtige stel til både damer og herrer i alle aldre.
SkyLight er en serie af super lette stel, som fås i mange flotte farver og kombinationer. Kollektionen henvender sig både til damer og herrer.
Ud over SkyVintage og SkyLight har Sky Eyewear også et omfattende solbrille sortiment.

T

“Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.
Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.
“”Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.”” – Morten Thomsen.
Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
Høj Kvalitet
Komfortabel at bære
Lette og kraftige
Farve karakter
Unikt design”

“Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.”

W

“I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London – et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig.
Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt.
Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden.
Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det “”familiens”” værdier, der adskiller dem fra ‘de andre’ og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.”